10 d’ag. 2017

Camino Primitivo. Final. Lugo-Lleida

Pel sol, venta ambulant
 Tot i que ahir vaig caminar molt bé, les petites ferides del peu em donen molt malestar i m'impedirà caminar durant la tarda.  Com va dir la Johana  alemanya el primer dia: "not pain, not glory"... Després d'una nit de força molestia decideixo acabar a Lugo aquest camí. Em sap greu no arribar a Santiago, però també crec i sento que serà feixuc continuar caminant tal i com tinc els peus.
Catedral
 A primera hora m'acomiado dels companys que continuaran caminant. Es fa estrany quedar-me sola a l'alberg, mentre veig com marxen, cadascú al seu pas, cadascú amb la seva història, la seva motivació, la seva experiencia. La meva acaba aquí avui.
A la plaça...
 Aconseguiré un bitllet de tren per la tarda i dedicaré el dia a visitar la ciutat. Lugo m'enamora, petiteta, rodejada per una preciosa muralla, encara dels romans. Visitaré les esglèsies, la catedral, el museu, la plaça on romandré hores llegint i observant la nova tanda de peregrins que arriben avui. A molts els conec, ja que vaig iniciar el camí amb alguns d'ells. Altres, com jo, també paren. Ens saludem com vells amics, que estrany oi?
Lugo, segons la Maruja Mallo

Al museu

Carretejant...

Muralla
 El cos s'anirà posant a lloc, i ja sense tant dolor podré dir adéu a aquesta ciutat i iniciar el camí a la meva normalitat. Sortiré de la bombolla que és el Camino, on com em va dir el primer dia una senyora asturiana: "en el camino todo es más bonito", i és així en veritat. Difícil de definir si no s'ha viscut aquesta situació on gent que no té res a veure comparteix un tram, uns dies especials, i una vivència personal, diferent per cadascú...
 
Torno contenta cap a casa. Sé que els meus companys durant uns dies arribaran i m'ho faran saber. Em diran que l'arribada ha estat emocionant, i també com una feria... hi ha tanta gent que arriba, tantes i tantes i tantes històries. Continúo i continuaré recomanant fer-ne l'experiència, evitant dates massificades. Val la pena.
Passejant per les muralles